๐๐๐ ๐ฃ๐ข๐ฃ ๐ฃ๐ ๐จ๐จ๐ข๐ญ ๐๐๐ ๐๐ฏ๐ซ๐๐๐ ๐ ๐จ๐ ๐ฃ๐ ๐ข๐ง๐ฌ๐ฉ๐๐ง๐ง๐ข๐ง๐ ๐๐ง ๐จ๐ฉ ๐๐ข๐ง๐ค๐๐๐๐ง ๐ณ๐ข๐ง ๐ก๐๐๐๐๐ง? ๐ง๐ถ๐ฝ-๐๐ฎ๐ป-๐ง๐ถ๐น
Voor sommige mensen is het een feestje: het schrijven en het maken van content voor social media. Voor anderen is het een verplichte klus die veel energie kost. Fijn is het dan om te weten dat wat je post, effect heeft.
Een tool om te kunnen meten hoe je โer voor staatโ op LinkedIn, is de Social Selling Index. Deze is voor iedereen met een Linkedin account beschikbaar en in te zien via: https://www.linkedin.com/sales/ssi Tijdens de LinkedIn Masterclass komt dit ook aan bod.
Deze Social Selling Index of SSI-score geeft inzicht over hoe goed jij bezig bent met LinkedIn. De SSI bekijkt op 4 gebieden hoe goed jij scoort en geeft je per gebied maximaal 25 punten.
Je SSI-score wordt opgebouwd uit de de volgende onderdelen:
1.ย ย ย ย ย ย Je persoonlijke merk opbouwen
2.ย ย ย ย ย ย Vinden van de juiste mensen
3.ย ย ย ย ย ย Uitwisselen van kennis en informatie
4.ย ย ย ย ย ย Opbouwen van relaties
Je kunt per onderdeel zien hoeveel je scoort en waar je dus nog kunt verbeteren.
Wanneer je regelmatig je SSI meet, dan zal het je inzicht krijgen hoe je scoort over bovengenoemde 4 onderdelen. Zelf merk je wellicht niet altijd dat je โgezienโ wordt. Dan is zien van een stijging in je SSI een welkome bevestiging.
Nog niet eerder naar je SSI gekeken? Start dan vandaag en meet wekelijks de voortgang. Kijk niet alleen naar de hoogte van je score maar vooral ook naar de gemiddelde SSI in jouw bedrijfstak – hoe zit het bij jou? Laat het mij weten in de comments.