Het gaat bij mij wel eens anders dan verwacht. Dan werkt plots mn geluid niet bij Zoom of zit ik in het verkeerde account en knikker ik mijn collega’s per ongeluk uit de vergadering…
Niet fijn, maar het overkomt ook mij wel eens. Des te meer je onderneemt des te meer er anders kan gaan. Sommige noemen dat ‘verkeerd’. Ik zie het liever als een leermoment. En dat op die manier kunnen bekijken ben ik me nog niet onbewust bekwaam trouwens.
Ergens goed in worden is over het algemeen gewoon oefenen en DOEN – fouten durven maken, niet te snel oordelen over jezelf (en anderen ? ) maar stap voor stap (springen mag ook als je durft) gewoon te gaan.
Ik hoor vaak ‘jij bent zo handig in…’ hoe denk je dat dat komt? Doordat ik enorm veel investeer in kennis, boeken, training, research. En nog heb ik het idee dat het niet genoeg is.
Herken je dat? Altijd maar willen blijven leren? Kijk dan eens naar jouw ideale klant, waar staat hij/zij. Mss sta jij nog niet op de top van de berg, maar kan je ze wel tot halverwege helpen, dat is óók al heel fijn!